Waarom is een eigen website als kleine zaak belangrijk? | Digital Billy

Home / Blog / Waarom is een eigen website...

Waarom is een eigen website als kleinere zaak belangrijk?

Als zaakvoerder weet je hoe belangrijk het is om in huidige tijden online zichtbaar, presenteerbaar, bereikbaar en contacteerbaar te zijn. Veel zaken hebben maken zichzelf hiervoor een Facebook-bedrijfspagina aan. Fantastisch idee! Maar daar mag het niet bij stoppen, er zijn verschillende limitaties aan enkel een Facebook-bedrijfspagina. Hieronder leg ik je uit welke deze zijn en hoe je ze kunt oplossen:

Enkel een Facebook pagina is niet genoeg

Een Facebook-bedrijfspagina is een geweldige (en goedkope) manier om publiciteit te maken. Het enige nadeel is dat deze vaak gebeurd zoals mond-aan-mond reclame. Wanneer een profiel je activiteit liked kunnen op zijn beurt zijn connecties jou weer vinden.

Nieuwe mensen die nog nooit geweest zijn zullen dus vaak een lastige tijd hebben om op jou terecht te komen. Daarnaast is er niemand echt gewend om op Facebook bijvoorbeeld naar een lokale bakker te zoeken dat gebeurd allemaal via Google! Dit lijdt ons recht naar het 2de nadeel:

Online zichtbaarheid

Zoals eerder verteld zul je jou Facebook-bedrijfspagina dus niet direct op Google terugvinden, hierdoor is je bereikbaar publiek gelimiteerd tot Facebook.

Veel mensen googelen snel iets wanneer ze informatie willen terugkrijgen, daarom is het juist zo belangrijk om een eigen website te hebben die vindbaar is op Google en liefst ook heel goed scoort in de zoekmachine ranglijsten. Zodat jouw zaak online vindbaar is.

Centrale informatieplaats

Hoe pas jouw website naast je andere kanalen? Een website is dus belangrijk om te hebben om zichtbaar te zijn en bereikbaar te zijn, naast dit zijn je Facebook-bedrijfspagina / Instagram-bedrijfspagina nog altijd zeer belangrijk en moeten deze aanvullend werken met je website.

Je website moet je zien als de centrale informatieplaats over je zaak. Hierop kan men alles terugvinden, info over de zaak, producten, diensten, openingsuren, locatie, ... Facebook moet je zien als de plaats waar je kleinere dingen deelt met vaste klanten, foto's, actie's, ... Wanneer je deze twee dan uiteindelijk laat doorverwijzen naar elkaar krijg je een mooi samenhangend resultaat dat elkaar versterkt.